Als er een duidelijke visie en strategie is, dan is het belangrijk om dit door te vertalen naar jouw organisatie. Alleen, op welke manier? Moofe helpt jou om een passende organisatie- en overlegstructuur te implementeren. Ook bepalen wij de juiste doelstellingen per afdeling, team of individu, zodat iedereen in het organisatiebelang werkt en denkt.
Het ontwikkelen van jouw organisatie kan niet zonder het belangrijkste middel, jouw medewerkers. Moofe gaat actief met jou en jouw medewerkers aan de slag. Het doel? Een "high-performing-team". Een team dat elkaar vertrouwt, elkaar aanspreekt, open naar elkaar is, naar elkaar luistert, maar ook resultaatgericht is. Samen leggen wij de basis voor succes.
Veel organisaties hebben moeite met veranderen. Dit heeft vaak niets te maken met de verandering zelf, maar vaak met het loslaten van het oude. Moofe begeleidt veranderingen binnen bedrijven. Door aandacht te besteden aan de juiste zaken op het juiste moment. Op deze manier vergroten wij samen de slagingskans van jouw strategische verandering (of liever gezegd: ontwikkeling).
Moofe denkt mee over de volgende zaken:
Ambitie.
Als je doet wat je altijd doet, dan verandert er niets. Als je geen idee hebt, wat jouw ambitie of visie is, dan wordt het lastig om te veranderen. Je weet simpelweg niet waar naar toe. Met behulp van een aantal sessies brengen wij gezamenlijk die ambitie in beeld.
Noodzaak.
Ga eens bij jezelf na. Als ik aan jou vraag om morgen jouw manier van werken te veranderen. Wat denk je dan? Ja, uh.. waarom? En juist! Dat is precies waar het om gaat. Als je mensen in beweging wilt krijgen, dan moet je met een goed verhaal komen. De noodzaak van de verandering is hierbij essentieel.
Draagvlak.
Weet jij wie jouw leiders zijn? Als iemand een leider is, dan betekent dit dat hij of zij in staat is om mensen mee te nemen. Dit zijn de mensen die draagvlak hebben binnen jouw organisatie. Dit kan de vriendelijke, maar rechtvaardige receptioniste zijn. Maar ook één van jouw senior medewerkers, welke op basis van zijn kennis en ervaring, veel draagvlak heeft. Het is belangrijk om deze mensen in een vroegtijdig stadium mee te nemen. Als zij enthousiast zijn, dan is er een grote kans dat anderen daarin meegenomen worden.
Communicatie.
Moofe gelooft sterk in de kracht van communicatie. De juiste manier van communiceren maakt of breekt het succes. Een inspirerend verhaal helpt, maar het moet wel authentiek en gemeend zijn. Dit is het onderdeel waar vaak veel te winnen valt. Hoe vaak denk jij na over de manier waarop je iets zegt? En hoe het overkomt op een ander? Het is van grote waarde om daar aandacht aan te besteden.
Vieren van succes.
Ja, en dan hebben we de eerste stappen gezet en het eerste (kleine) succes behaald. En dan blijft het stil. Of we gaan door met waar we mee bezig waren: “de waan van de dag”. Niet doen! Sta even stil. Vier het succes. Moofe zet het team even in de schijnwerpers. Successen laten zien dat er echt iets veranderd. Dat motiveert en stimuleert!
Borgen van de verandering.
Besef wel: één stap is géén stap. Wil je een nieuwe werkwijze, nieuwe omgangsvorm of andere verandering laten landen binnen jouw organisatie? Blijf er dan aandacht aan besteden. Op de momenten dat het moeilijk wordt, vallen mensen in terug in hun oude gedrag en patronen. Juist op deze momenten gaat Moofe opnieuw het gesprek aan.
Laten we, geheel vrijblijvend, even bellen of een kop koffie drinken.